Friday, August 05, 2005

Sick & Tired

I didn't go to work yesterday. These drastic weather changes made me ill. I prayed that I be sick a little longer so I could at least miss my boss and regain part of my rapidly fading enthusiasm (Come to think of it, maybe the weather wasn't the reason for my illness...). But then, my prayer falls under the "Sloth" category of the Deadly Capital Sins so it wasn't granted and so poor me had to punch my blasted time card this morning.
I thought my condition would make my boss gentle. Turned out I was wrong.


*****


Boss: Ano bang nangyari sa'yo? Hindi ka pa nga nagfi-field nilagnat ka na.
Ako: Naulanan po ako nung Monday e.
B: Bakit ako, hindi ganyan? Kahit maulanan ako hindi ako nagkakasakit.
A: ... (Ganon yata talaga ang mga masasamang damo.)
B: Mag-vitamins ka. Sa trabahong 'to, madalas ka talagang mauulanan kaya magdala ka palagi ng payong.
A: Yes, Ma'am. (Wow, thanks for your concern.)
*****
Hay, susmaryosep!!!

No comments:

Post a Comment

Something to say?